Stavební úřad a jičínský starosta čelí podezření z podjatosti

jablka JIČÍN / Železnice – Veřejné ústní projednávání  připomínek v  územním řízení, které se týká  asfaltové cyklostezky  z Jičína do Železnice, se v úterý  26. ledna nekoná.  Spolek  Volše  z Jičína totiž  vznesl námitky k podjatosti úředníků Městského  úřadu v  Jičíně, i   jičínského starosty Jana Malého.  „O mé osobě bude muset nejdříve rozhodnout krajský úřad a teprve pak mohu rozhodovat dál. Spolek  Volše  tak  komplikuje situaci bezprecedentním způsobem. Není schopen respektovat rozhodnutí zastupitelů,“ postěžoval si jičínský starosta Jan Malý.  Občanské sdružení Volše Jičín nepovažuje za vhodné veřejně komentovat probíhající správní řízení. „Není ani vhodné komentovat některé titulka výroky, které mají mnohem výraznější emotivní než informativní složku. Celá záležitost je natolik komplikovaná, že je téměř nemožné na malém prostoru rozvést všechny argumenty, na které tak jako tak někteří stejně slyšet nebudou. Rozdělovat společnost na „my“ na radnicích a „oni“ v občanském sektoru není po 25 letech polistopadového vývoje nikterak povzbudivým výsledkem. Rozvinutá a aktivní občanská společnost je přímo úměrná vyspělosti demokracie,“ reagoval Hynek Zlatník, zástupce jičínského spolku Volše. 

imgp1226 „Slyšel jsem, že se námitky opírají i o výroky v médiích, to mi  přijde nefér, protože ta samá skupina, která nás nutí, abychom vystupovali v médiích a komentovali, následně  zneužije toho, k čemu nás donutila. Jinak by nás samozřejmě proprala, že jsme tajuplní a že nechceme veřejně projednávat. Tak to tedy otočí a řeknou: vidíte, tohle všechno říkali v médiích,  jsou  podjatí. Nezpochybňuji, že na to má Volše nárok, ale jediné, k čemu  to  v  dlouhodobém horizontu povede je, že občanská sdružení o svá práva přijdou,“ varoval  jičínský místostarosta Petr Hamáček. „Běžně se o změně zákona mluví čím dál tím víc, hlavně vzhledem k budování dálnic. Pokud by se podobně zdržovalo  u  veškerých rozhodování města, pak by došlo k ochromení rozhodovacího procesu, což je podle mě špatně,“ míní P. Hamáček, který odhaduje, že se teď cesta k realizaci asfaltové cyklostezky povleče několik let.

Předchozí informace k problematice cyklostezky z Jičína do Železnice najdete na tomto odkazu: http://zpravyceskyraj.cz/odpurci-asfaltu-o-sobe-davaji-vedet-sbiraji-podpisy-pod-petici/

(vaw)

19 komentářů u „Stavební úřad a jičínský starosta čelí podezření z podjatosti

  1. Martina Procházková

    Nemohu si pomoct, ale výrok pana Hamáčka „… ta samá skupina, která nás nutí, abychom vystupovali v médiích a komentovali, následně zneužije toho, k čemu nás donutila…“ mi přijde nelogický a opět mi poněkud připomíná staré časy. Pokud chce dělat politiku, byť na komunální úrovni, měl by s vyjádřeními pro média počítat jako se samozřejmostí. Je už jen a jen jeho věcí na kolik jsou jeho výroky konzistentní a založené na pravdě. Pokud je v nich názorová nekonzistence, je to problém pouze jeho a ne nějaké „nátlakové skupiny“. Pokud jsou jeho výroky konzistentní a v souladu s jeho činností a přesvědčením, neměl by se obávat ani toho, že jeho výroky budou někde citovány.

  2. Jaroslav Krejcar

    Musel jsem se podívat do Wikipedie, zda sedí definice na současnou situaci kolem této nové třímetrové silnice….. : Podjatost označuje nezpůsobilost k nestrannému a nezaujatému posuzování záležitostí jiných a rozhodování o nich, která je zapříčiněna objektivním poměrem k dané věci, zejména přímým zájmem na jejím výsledku, či osobním vztahem k účastníkům řízení. Týká se především soudců, ale i jiných povolání a jejím důsledkem je vyloučení z dalšího působení v řízení, protože účelem je zajistit rovnost účastníků řízení, objektivitu tohoto řízení a nestrannost v rozhodnutí o věci.

  3. :-)

    Ekoterorismus se opět ukázal ve své nahotě. Nerespektování demokratických principů, obstrukce, jajajismus. Pokud nebudete podporovat moje řešení, které já považuji za jediné správné, tak neprojde ani vaše. Napadá mě příměr se zlatou rybkou a splněným přáním. Co si přeje čecháček H.Z. Soused si koupil krásnou kozičku. Chceš také takovou, ptá se rybka? Neeeeeeeeee! Já chci, aby sousedovi ta jeho pošla. Ubohost.

    1. Martina Procházková

      Opravdu podivná kultura projevu, pane 🙂 Proč pak se nepodepíšete? Zajímalo by mě, se kterými pasážemi z té námitky Volše nesouhlasíte. Nikde jsem ten dokument nenašla. Před tím, než kritizuji, měla bych se informovat, nemyslíte, pane (či dokonce paní) 🙂 ?

  4. Tomáš Hanzl

    No mě by ty námitky taky docela zajímaly, ale právě že, pravděpodobně v „zájmu veřejnosti“, nejsou nikde k dohledání… 😉
    Ono by se totiž dalo argumentovat, že Jičínský stavební úřad je podjatý při povolování všech stavebních akcí města nebo možná při všech stavebních akcích na území města :-D…
    Nicméně jak už tu bylo řečeno, bez informací se nedá diskutovat, tak věřím, že to „Volše“ vrámci práva veřejnosti na informace vzápětí zveřejní 😉

  5. HZ

    Principiálně máte pravdu, nicméně není tomu tak automaticky. Necháte-li na sebe v redakci kontakt, můžeme to probrat. Veřejně zatím ne, řízení probíhá.

  6. Tomáš Hanzl

    no já jsem si správní řád prošel pouze letmo, nicméně jsem tam nenašel pasáž neumožňující tuto informaci zveřejnit…

    1. Hadas J.

      Mně se zdá zarážející, že se o asfaltový povrch bije město hlava nehlava – přitom má o 150-200 m podél vést jiná asfaltová cyklostezka, jedna se plánuje i podél silnice na Valdice – tato informace mi v mediích dlouho chyběla. Když pan Hamáček zmínil ty mediální výroky, tak mi to nedalo a mediální diskusi jsem si dohledal a ty rozpory, co tam padly, jsou do nebe volající. Mám z toho pocit, že známou mantrou je tu dotace, či dokonce nějaký další zájem. Pokud v tom není dotace, tak snad jen láska k asfaltu a opravdová „úcta“ ke krajině Českého ráje, kterou projevil před pár dny pan starosta svým výrokem v MF Dnes ve spojitosti s plánovanou dalnicí Českým rájem: „Úplně opačný postoj reprezentuje starosta Jičína Jan Malý: „Ta silnice měla být už dávno, včetně obchvatu Rovenska. Kdyby mi někdo před 30 lety vykládal, že v roce 2016 ještě nebude, považoval bych to za nesmysl. Myslím si ale, že když bude ministrem Dan Ťok, požene to dopředu, protože dokázal rozhýbat zakonzervovanou výstavbu,“ je přesvědčený Malý, jenž má problém pouze se střídavým třípruhem: „Byl bych raději, kdyby byl čtyřpruh po celé trase.“ Za mě jako občana je jen dobře, že se to rozhodnutí přezkoumá… Nesmyslných asfaltových cyklostezek jsem bohužel v ČR už zažil na svých cestách víc…

      1. VaW Autor příspěvku

        Dobrý den, výrok pana starosty jsem „přezkoumala“, protože je velmi překvapující v době, kdy je jasné, že čtyřpruh z Turnova na Jičín nebude. Vysvětlil mi, že si to pan redaktor vytrhl z kontextu, myslím tu větu „Byl bych raději, kdyby čtyřpruh byl po celé trase“.“ „To bych byl hlupák, abych něco takového řekl, když vím, jaké je rozhodnutí. Tady šlo o místní řešení u Rovenska pod Troskami. Prostudoval jsem si obě varianty, čtyřpruh i třípruh a na základě toho mu sdělil, že bych tam preferoval čtyřpruh, který by umožnil odbočení i na Semily a Lomnici nad Popelkou a neoddělil by Rovensko od Boreckých skal. Varianta je to sice dražší, ale smysluplnější. Tato informace už se tam ale neobjevila. Vůbec jsem měl při telefonickém hovoru pocit, že pan redaktor o té trase moc neví..“, objasnil jičínský starosta Jan Malý. Redakce DZ

  7. rudla

    Tyto informace lze normálně zveřejnit. Dobré to ví zastánce zveřejňování všeho Zlatník. Jen se to jemu a jeho partičce nehodí.

  8. rudla

    Protože by na ně Zlatník a jeho zelení kumpáni poštvali Kužílka, TI, bláznivou Šabatku nebo nějaké jiné podivné individuum.

    1. Martina Procházková

      Mám z toho spíše dojem, že se to město obává zveřejnit 🙂 Pokud to může zveřejnit pan Zlatník, může jistě i město a naopak. Mimochodem, kde chodíte na výrazy typu: „zelení kumpáni, partička“ atd. Měl byste se zamyslet nad kulturou komunikace. Já od lidí, kteří diskutovali ve prospěch alternativního povrchu cesty, nikdy ani náznak despektu v komunikaci nezažila. Nemyslíte si, že to dost vypovídá nejen o kultuře projevu, ale i motivacích diskutujících? 🙂

  9. Jaroslav Krejcar

    Dobrý den, mrzí mě anonymní urážení, nic dobrého to o diskutujících neprozrazuje.
    Nejen Hynek Zlatník došel k přesvědčení, že územní studie a revokace bodu ZM po zahájení UR byla jen hra s veřejností. Ve skutečnosti souběžně probíhalo financování úpravy projektu, zpracování územní studie (byť s veřejnou diskuzí). Před revokací bodu ZM bylo dokonce zahájeno územní řízení.
    K tomu připočtěte neadekvátní reakce města na upozornění Pavla Kracíka na zjevné chybné ohlášení obnovy.
    V zastupitelské demokracii to mají občanské iniciativy na záchranu přírody složité. Ve střetu s politickým směřováním veřejných financí při využívání veřejných sdělovacích prostředků nemají šanci.
    Hynek Zlatník není zelený teroristický bezmozek. Opak je pravdou a má moji plnou podporu co se týče důkladného prošetření podjatosti politiků, kteří neustále podporují 3m široký asfaltový kufr v tomto krásném přírodním koutku. Je minimálně s podivem, jak zarputile trvají bez sebemenších ústupků na svém řešení. jk

  10. Jaroslav Krejcar

    Díky za odkaz. Město nepostupovalo a nejednalo fér, jednalo od počátku nesprávně s výmluvou na urychlení dotace. Jsem jen jeden obyčejný bezvýznamný z cca tisícovky odpůrců 3m širokého asfaltu a jsem připraven dotyčným znovu oživit paměť.

Napsat komentář: VaW Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *