ČESKÝ RÁJ – Zájem českých i zahraničních turistů o informační centra v Českém ráji byl od června do září 2019 srovnatelný s minulou sezónou. Víc než třetinový nárůst návštěvnosti zaznamenali například v TIC Zvířetice (9 339 návštěv), víc turistů zavítalo do TIC v Železném Brodě (5 304) nebo do Infocentra v Mnichově Hradišti (3 829). Podle zprávy od Sdružení Český ráj se tam zlepšila nabídka služeb a možnosti návštěv nových míst. Počet českých i zahraničních turistů a návštěvníků z řad místních obyvatel byl srovnatelný s minulou sezonou. Nejvíc se jich opět zastavilo v MIC v Jičíně (74 037 návštěv) následovalo infocentrum v oblíbeném Autocampu Sedmihorky (32 563), RTIC v Turnově (21 882) nebo Infocentrum v Mladé Boleslavi (18 143). Celkový součet poskytnutých služeb v infocentrech našeho regionu je úctyhodných 214 748, a to včetně telefonátů a mailové korespondence.
„Počet zahraničních návštěvníků tvoří 5 % z celkového součtu. Nejvíc region Český ráj vyhledávají turisté z Německa – 26 %, z Polska – 24 % a Nizozemí – 14 %. Přijíždějí k nám také turisté z Francie, Velké Británie, Dánska, Ruska a Slovenska. Celková návštěvnost zahraničních turistů v informačních centrech byla bezmála 9 300,“ informuje Jitka Kořínková ze Sdružení Český ráj, pro které jsou „Íčka“ důležitá při propagaci regionu nejen do celé ČR, ale i dál do Evropy.
„Každý rok sledujeme návštěvnost v 17 informačních centrech Českého ráje. Společně aktualizujeme naše internetové prezentace, vytváříme propagační materiály, představujeme region na veletrzích, zajišťujeme statistiky. Zkrátka, bez spolupráce s infocentry bychom nemohli dobře fungovat,“ doplnila Kořínková.
(pch a red)