HOŘICE – Poslední možnost prohlídky interiéru hořického muzea bez inventáře máte dnes, 28. března od 17 hodin. Připravena je komentovaná prohlídka prázdných prostor, představení revitalizace, která souvisí s česko – polským projektem Cesta kamene a hudební zastavení se Swingem Hořice. Sbírkové předměty našly svůj dočasný domov v budově bývalého gymnázia. „Předpokládá se, že muzeum bude zavřené asi dva roky. Je taková představa , že alespoň menší výstavy by byly v hořickém zámku, pravděpodobně v té hlavní budově, kde je jeden velký sál. Záleží na tom, kdy Lesy České republiky prostory definitivně vyklidí. Nevíme, zda to bude v dubnu nebo v květnu. Jsou naplánované dvě výstavy, jedna by se týkala středověkých dějin a druhá židovských dějin, které v Hořicích byly také velice bohaté: byla by to putovní výstava k Anně Frankové. A samozřejmě, umělecké výstavy budou v galerii na Gothardě,“ přiblížil Jan Tomíček za Strozzi- spolek přátel hořického zámku. My vás aktuálně můžeme pozvat na přednášku z dějin sochařství.
Městské muzeum a galerie Hořice srdečně zve všechny zájemce o dějiny sochařství na přednášku historika umění Martina Krummholze Stanislav Sucharda: od patriotismu k modernismu, která se uskuteční 4. dubna od 17 hodin v Divadelním sále hořické radnice. „Sochař Stanislav Sucharda nesporně patří mezi klíčové umělce, kteří na přelomu 19. a 20. století utvářeli podobu moderního českého sochařství. Suchardovy zásluhy v oblasti konstituování oboru moderní české medaile a plakety můžeme dokonce bez nadsázky označit jako fenomenální,“ upozorňuje Jana Cermanová, vedoucí Galerie plastik v Hořicích.
Historik umění Martin Krummholz (1974) působí na Ústavu dějin umění AV ČR. Soustředěným odborným zájmem o tvorbu Stanislava Suchardy v rámci českého sochařství kolem roku 1900 se řadí mezi přední znalce problematiky. Prostřednictvím nadace a muzea Stanislava Suchardy aktivně spolupracuje na záchraně děl ze sochařovy pozůstalosti a na jejich popularizaci. Mezi další aktivity Martina Krummholze související s historií sochařství patří koordinace projektu Stopy tvorby – dědictví velkých sochařů první poloviny 20. století, jež je zaměřen na péči o sochařské památky ze sádry.
(red)