NEMYČEVES – Školáci v nemyčevské škole se s nově vybavenou digitální třídou s dotykovou obrazovkou a tablety seznámili již první den letošního školního roku. Je to jediná malotřídka zapojená do projektu „Škola dotykem“, který získal záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Cílem je prozkoumat vlivy a přínosy dotykových technologií ve výuce. Zprostředkovatelem je nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB) s podporou Samsung Electronics Czech and Slovak, které daly 12 školám v České republice k dispozici celkem 350 tabletů, 12 interaktivních obrazovek a další potřebné technologické i softwarové vybavení.
V nemyčevské malotřídce využívá novou technologii 20 žáků spojené první, druhé a třetí třídy. V tomto školním roce budou společně s učiteli používat aplikace a vytvářet interaktivní materiály, které ukáží možnosti využívání dotykových zařízení ve školách. Všechny výstupy budou pro inspiraci dostupné na stránkách projektu www.skoladotykem.cz. Zástupci neziskové organizace EDULAB a společnosti Samsung v uplynulém týdnu oficiálně předali učebnu řediteli, učitelům, a především dětem. „S prvňáčky téměř každodenně používáme dotykovou obrazovku pro nácvik uvolňování ruky. Žáci na ni píší střídavě prstem a stylusem rovnoběžné čáry a různé geometrické tvary. Se všemi dětmi cvičíme základní dovednosti pro práci s tabletem, učíme se pracovat s textem. Připravujeme se na práci s výukovými videi na YouTube v hodinách matematiky,“ informoval Miloš Novotný, ředitel nemyčevské školy.
Osobnost učitele je nenahraditelná
„Digitální technologie jsem se během své učitelské praxe snažil využívat co nejčastěji. Žáci nový přístup přijali s radostí. Chytré telefony a tablety používáme zcela běžně, nevidím proto důvod, proč bychom je při vstupu do třídy měli vypínat a tvářit se, že neexistují. Při tom všem však nesmíme zapomínat na osobnost učitele, která je ve škole nenahraditelná,“ zdůraznil Michal Orság, učitel a zástupce neziskové organizace EDULAB. Součástí „Školy dotykem“ je i výzkum. Zjišťuje přínos dotykových technologií ve výuce. Zároveň mapuje postoje žáků a učitelů k moderním pomůckám pro výuku.
(red)