Územní řízení ve věci kontroverzní cyklostezky začalo

Titulka JIČÍNSKO –  O budoucnosti  přírodní cesty  z  Jičína do Železnice  rozhoduje stavební úřad v Nové Pace. Pokud vydá územní a stavební povolení,  pak  se  krajinou  povine  asfaltová cyklostezka. Proč rozhodují novopačtí úředníci,  to napovídá  i  odkaz  z Dobrých zpráv:   http://zpravyceskyraj.cz/cyklostezkova-brzda-spolek-volse-zablokoval-uzemni-rizeni/   O povolení k výstavbě cyklostezky tedy  teď  rozhodují úředníci, kteří nespadají do působnosti jičínského starosty a dalších představitelů města. Připomeňme, že stezka pro cyklisty (téměř dva kilometry dlouhá a tři metry široká) by měla vést po staré cestě ze severního okraje Čeřovky  kolem Zebína  k  Prostřednímu Mlýnu  a k železnické pile.

Úřední řeč připojujeme:  

Stavební úřad Městského úřadu v Nové Pace, jako stavební úřad příslušný podle § 13 odst. 1 písm. c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“), sděluje přihlášeným spolkům Východočeská pobočka České společnosti ornitologické při Východočeském muzeu v Pardubicích, Zámek č.p. 2, 530 02 Pardubice, ZO ČSOP KŘIŽÁNKY – Jičín, č.p. 189, 506 01 Jičín a Pro život v Podkrkonoší, z.s., Kal č.p. 44, 507 82 Pecka podle ustanovení § 70 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších právních předpisů    i n f o r m a c i, že bylo zahájeno územní řízení podle § 79 a § 92 stavebního zákona ve věci umístění stavby: Cyklostezka Jičín – Železnice Jičín a Železnice (dále jen „stavba“) na pozemcích parc. č. 371/2, 1196/1, 1780/8, 1787/1, 1828/2, 1865, 1867/1, 1867/2, 1867/3, 1869/1 a 1869/2 v katastrálním území Jičín a parc. č. 1256/1 a 1256/8 v katastrálním území Železnice.

                                                                            Zdeněk Perun pověřený vedením stavebního odboru

Toto sdělení musí být vyvěšeno nejméně po dobu 8 dnů na úřední desce Městského úřadu Nové Pace, Městského úřadu Jičín a Městského úřadu Železnice a současně zveřejněno též způsobem umožňujícím dálkový přístup.

(red)

13 komentářů u „Územní řízení ve věci kontroverzní cyklostezky začalo

  1. Jaroslav Krejcar

    Dobrý den.

    Okamžitě mě napadlo „čekal jsem to, ale ne tak brzy“ (nápis na hrobě hypochondra)
    „asfalt – neasfalt“ (to je oč tu běží)

    Ale vážněji. Snaha dát ekologicky myslícím lidem v Jičíně za uši, chcete-li za vyučenou, neustala. Lidem, kteří v tomto místě nechtějí asfaltový povrch označili za ekoteroristy, při slavnostním stříhání pásky asfaltové silnice mohou být nakonec určeni jako příčina ekonomického úpadku, brzda rozvoje města, příčina prodražení atp.

    V tomto špatně vedeném projektu je od počátku nejen mnoho zbytečných chyb, ale navíc příliš mnoho egoismu. Město nikdy veřejně nepřizná, že při povolování/nepovolování stavby pochybilo, že původně nechtělo asfaltovou cestu vůbec veřejně projednávat, že před veřejností vynucenou revokací projednání v zastupitelstvu zahájilo dodatečně vyžádané územní řízení, že financovalo úpravy projektu opět bez řádného projednání, že zafinancovalo (byť s diskuzí s veřejností, která se dostavila v hojném počtu, mnozí během vlastní dovolené) zpracování územní studie s jasným zadáním. Víte „Ekoteroristé“ Jičína nemají bohužel prostředky objednat studie o skutečných hodnotách tohoto kusu přírody a jiné možnosti, jak oponovat asfaltu. Psali proto petice, scházeli se proto na místě, pořádali veřejné přednášky, vařili čaje, sázeli stromy, vyráběli upomínkové předměty, pekli moučníky a opékali buřty, otevřeně diskutovali o variantách povrchů se všemi, kdo měli zájem. Za „město pro asfalt“ se dostavil pouze Luděk Havel, který na asfaltu snad jako jediný netrval.

    Vzpomeňte si například jen na neadekvátní reakci města na upozornění pana Kracíka na zjevné chybné ohlášení „obnovy původní asfaltové cesty“.

    Nyní nám někteří zástupci města tvrdí, že ekoteroristická organizace Volše zneužila mezery v právním systému a narušila chod demokracie, že nařčení z podjatosti je účelově vykonstruované. Titíž se samozřejmě neobtěžovali seznámit veřejnost s pravdou, jejímž důkazem je vypořádání námitky podjatosti.

    O tom, že pro současné vedení je asfaltový povrch silnice otázkou cti již nepochybuji. Jakýkoliv jiný přírodnější povrch zamítli a nehodlají na svých názorech nic měnit.

    Naštěstí ještě jinde v Čechách existují místa a lidé, pro které je přírodní krajinný ráz na prvním místě, kteří nepotřebují při výletu do přírody chodit a drandit po asfaltu.

    Asfaltéři všech zemí ………. el.
    JK

  2. Martin Košťák

    Ahoj Jardo,
    naprosto skvělá sumarizace celého pochybného podniku a dík za to!
    Poté, co jsem se dnes natáhl po zaparkování na skvělém parkplacu u městského úřadu a projel pár tankodromních ulic směrem na Čeřovku, nemůžu než soudruhům na městě navrhnout i jiné využití této zniňované živice…
    MK

  3. Tomáš Hanzl

    promiňte, ale já nějak nechápu proč ten „výlev citů“ jako reakce na prosté oznámení, že se věcí začal zabývat (nepodjatý) stavební úřad, je-li vše v pořádku pak bude stavba povolena, není-li tak nebude…
    PS: po předchozí zkušenosti rovnou uvádím, že na věci nejsem nijak osobně zainteresován a je mě upřímně jedno bude-li cyklostezka z asfaltu, hlíny nebo nebude-li vůbec

    1. Jaroslav Krejcar

      Pane Tomáši, to byste u toho musel být o počátku :-) Pár lidí z politiky nabylo pocitu, že asfalt nepatří na silnice, nýbrž na pěšiny v přírodě, protože jsou na to dotace. No a někteří mají názor opačný. Tak se nezlobte, že třeba mě to bere u srdíčka, jak se blíží realizace…. pěkný den

  4. Milovník přírody

    Jsem proti všem cyklostezkám v krajině.
    Kdo je líný chodit, ať si jezdí po silnici.

  5. Jiří Kořán

    Pár ekoteroristů zhatí záměr radnice za použití podlých obstrukcí. Kracík, Košťák a Zlatník. Pořád stejná písnička.

  6. Lada

    Eko. co? Jen pro zajímavost. Mám dvě děti. Obě chodí ještě na prv. stup. ZŠ. Loni i předloni tuto trasu bez asfaltu, či čehokoliv jiného zvládla ujet do Železnice i dál na kole bez problému. Ani děcka nekřičela, že se jim to bez cyklostezky nedá ušlapat. Hmm divné…? Se najde pár jedinců co v tomto století nemají problém jezdit na kole bez betonu, asfaltu a td. Tím je dle mého i právě pořádání každoročního Tour de Biere. Už vidím ty reakce cyklistů, kdyby jim pořadatelé závodu oznámili, že se to celé pojede po asfaltu… Ti co opravdu jezdí rádi na kole, tak na to nepotřebují mít uhlazené cestičky. A těch co si vyjedou na kole jen tak svátečně a aby vůbec vyjeli, potřebují na to alibi v podobě cyklostezky…, zase tolik není. To jsou vyhozené peníze, ale chápu, že se mohou někomu z dotací hodit… ; )
    Co se bude zimní údržby této cyklostezky týkat a jak to bude vypadat v zimě , zvláště jestli bude zase tolik sněhu… ? ; ) No? Byl problém i s trasou mezi Jičínem a Valdicemi. ; ) Tech. služba města měla toho jaksi moc a nezvládala pořádně odklízet sníh v ulicích, natož na cyklostezkách, které tu už máme. Pro ty co mi to nevěří, tak se mohou jít podívat za Kaufland a i dál… Ale jestli je potřeba víc a víc cyklostezek na které dle některých radních bude prováděna údržba i v zimě v podobě vytápění povrchu a zasolování, tak prosím. Jistě Vám těch pár nadšenců co pojedou v zimě z Jičína do Železnice poděkuje. ; )
    Přeji všem krásný večer.

  7. Tomáš Hanzl

    to já nepochybuji, že to i za současného stavu zvládnou ujet i děti, ale na „každodenní“ ježdění do práce/školy, a v tom já vidím důvod a smysl, nejen, této cyklostezky to asi moc není…

  8. Máma

    Zdravím, copak se po cyklostezce musí jezdit pouze na kole?? Mam dvě děti a uvítala bych, abych s nimi s kočárkem, odrážedlem, kolem, koloběžkou či bruslemi mohla vyrazit jinam než od Kauflandu do Ruský, za hřbitov či do lip.

  9. Jaroslav Krejcar

    Dobrý den. Bohužel nemám statistiku, kolik obyvatel Železnice jezdí každý den na kole do práce do Jičína. Ale pokud má být na 3m široké silnici ASFALT jen kvůli několika galuskářům a rychlobruslařům, aby byli o půl minuty v práci dřív, pokud náhodou jedou na kole, nebo nasadí brusle, tak to pardon. To mi přijde opravdu líto. (připomínám, že návrh nemá parametry bruslařské dráhy). Samozřejmě, nelze opomenout exoty, kteří si při výletu do přírody nehodlají od zákeřné přírody ušpinit boty, nebo pneumatiky. Ale to se již opakujeme… Vím, že mne spoustu lidí za mé názory nemají rádi, ale za ekoteroristu považuji toho, kdo ničí přírodu. Nikoliv toho, kdo ji všemožně hájí proti lidem, bez očekávání osobního prospěchu. Manipulátoři blátivým lidským myšlením ale dokázali v mnohých naprogramovat opak…. jk

  10. Filip J.

    Dobrý den, terorismus je podle mě to, že někdo z titulu své funkce přírodě nutí svou dotační „vizi“ asfaltových silnic. Měli bysme si v příštích volbách připomenout jména těch, kteří to prosazují a podle toho se zachovat. Ničitele přírody rozhodně volit nebudu.

Napsat komentář k Tomáš Hanzl Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>