Koleje začnou mizet ještě letos

Koleje 7 JIČÍN – Nákladovému nádraží v Jičíně zvoní hrana. Jičínští zastupitelé již pověřili radu města úpravou zadávací dokumentace na snesení kolejiště. Hodnotícím kritériem bude nejnižší cena bez DPH.  Koleje musí zmizet  nejpozději na podzim příštího roku.  Se zahájením prací by se tedy mělo začít letos na podzim. Informoval o tom jičínský místostarosta Petr Hamáček:

 

Kromě snesení původního kolejiště musí město na základě smlouvy se Správou železniční dopravní cesty a se společností České dráhy vybudovat  čtyři  nové koleje včetně výhybky a nakládací plochu na uhlí. Město v roce 2010 schválilo územní plán, jehož součástí byl i možný přesun autobusového nádraží právě na původní vlakové nákladové místo. O této změně se vedou rozporuplné diskuse. „Každopádně, pozemky jsou u obchodního centra a jsou zajímavé. Když jsem mluvil s některými podnikateli v Jičíně, a teď nemyslím třeba pana Komárka, tak říkali, že zcela jistě má město tyto pozemky koupit, aby vědělo, co se s nimi stane,“ doplnil Petr Hamáček. Podle místostarosty to předpokládá i posun uhelných skladů jihovýchodním směrem. „Je to strategický pozemek v blízkosti stávajících supermarketů a město by mělo v budoucnu kontrolu nad tím, jak bude využitý, aby tam nevzniklo něco, co se nebude líbit ani zastupitelům ani občanům,“ potvrdil jičínský starosta Jiří Liška.

(vaw)

1 komentář u „Koleje začnou mizet ještě letos

  1. Liboslav

    Je mi smutno z vašich obrázků, Vlaďko. Pamatuji nádraží jako živou dopravní cestu a na kolejích se pohybovalo množství zboží. Nakládal Agrostroj, stáčelo se palivo na vlečce Benziny, žila vlečka ZNZ a fungoval i obchod se dřevem a uhlím. Bohužel se necitlivou dopravní politikou zboží přestěhovalo na silnice a každý je při svých cestách postaven před množství kamiónů a také před špatný stav našich komunikací. Nyní je nádraží osiřelé, ale v dobách své slávy dávalo práci stovkám místních lidí. Nemíním volat po tom, aby se z nádraží nyní stal pomník minulých časů. Ale může přijít doba, že pohonné látky budou tak drahé, že individuální doprava bude neefektivní a tak sice pomalejší, ale levnější železniční doprava zase přijde „na milost“ a potom budou v průmyslovém Jičíně koleje chybět……
    Libor Kučera

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *