JIČÍN – Jičínský zpravodaj byl ještě před pár lety důslednou hlásnou troubou vedení radnice, propagačním stranickým materiálem, který příliš nectil demokratické principy. Časy se změnily, tiskovina je nyní širokospektrální a dává prostor všem, kteří v rozumné míře projeví zájem. Ze čtvrtletníku se stal občasník, na jehož vydávání je ročně třeba vynaložit kolem 600 tisíc korun. K úhradě těchto nákladů vypomáhala reklamní inzerce. Ta se podle místostarosty Petra Hamáčka stane minulostí: (poslechněte si zvuk)
„KAMu“ by scházelo místo pro informace….
„Tiskovinu KAM, která je teď součástí Jičínského zpravodaje a dostane se tak do každé
domácnosti, vítám nejen já, ale i další lidi. Jeho kapacita je zcela naplněná, obával bych se proto, že reklamy uberou místo,“ míní nezávislý novinář Bohumír Procházka. Podle mluvčí jičínské radnice Magdy Doležalové si toho je vědom i ředitel Kulturních zařízení města Jičína Pavel Nožička. „Je to na domluvě. Pokud budou příspěvkové organizace chtít nabídnout prostor podnikatelům, je to na nich. Sami pak mohou zadavatelům navrhnout podmínky,“ dodala mluvčí. Podle tajemníka Městského úřadu v Jičíně Petra Bareše byla reklama do zpravodaje umístěna proto, aby se zlevnil, když začal vycházet jako měsíčník. „Tiskový zákon prochází určitou novelizací a vývojem. Nelze proto říci, že bychom porušovali zákon, když jsme do zpravodaje umísťovali reklamu,“ ohradil se tajemník proti výtkám k možnému obcházení zákona. Pravdou však je, že se v tomto směru tiskový zákon již řadu let nezměnil. O zařazení reklamy rozhodla v roce 2011 redakční rada a v dubnu tohoto roku se v tiskovině objevily první inzeráty.
(vaw)
(pokud chcete inzerovat, pak vám svou reklamní plochu nabízejí Dobré zprávy. Podmínky a kontakt najdete dole na stránce. Pro dlouhodobější inzerci máme výrazná zvýhodnění. Jinými slovy: čím déle, tím levněji!)
