Nové chodníky zvýší bezpečí pěších. Jeden v centru, druhý v Soudné

pred-1-zs_ JIČÍN –   Problematické úseky chodníků, i krajnice v Soudné, kde jsou pěší neustále ohrožováni, mají šanci na  bezpečnější řešení. Město Jičín chce požádat o dotaci z programu IROP na zvýšení bezpečnosti dopravy. Program se výlučně týká novostaveb a rekonstrukcí chodníků.  „Vytypovali jsme poměrně  dlouhé chodníky, které splňují daný limit, kdy  minimální hodnota projektu musí být dva miliony korun. Vybírali jsme úseky u frekventovaných silnic,“ vysvětlil jičínský místostarosta Jan Jiřička a dále upřesnil: (zvuk)

 

Na bezpečnostně neutěšenou situaci v Soudné  si  mnohokrát  stěžovali i obyvatelé, kteří  bydlí titulka přímo u frekventované silnice na Valdice. „Právě u nás končí zóna omezení rychlosti na 40 kilometrů v hodině. Je to okraj města, nikdo tam rychlost neměří,  každý to tam rozpálí, jak  jen to jde. Motorkáři, ti to nerespektují vůbec. Pak si tam zkuste bezpečně přejít. Nemáme ani chodník ani přechod,“ posteskla si několikrát Ivana Kazdová, která už  v minulosti žádala radnici o řešení. „Zda jsme dotaci získali, to se dozvíme nejspíš v závěru prvního pololetí letošního roku,“ doplnil Jan Jiřička a dodal, že bezpečné řešení by si zasluhovaly  například  i chodníky kolem Europroduktu nebo u sběrného dvora.  Ty  však  neleží u silnice II. třídy a   dotační podmínku tak  nesplňují.

Dodatek od L. Bryknera, projektového manažera MÚ v Jičíně:

Výzva č. 18 z IROP je určena na:

 

·         rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení,

·         rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy,

·         rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší,

·         je možná kombinace uvedených aktivit,

·         je možná realizace souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů) a zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě komunikace pro pěší.

 

(vaw)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *