JIČÍN – V prostoru bývalého nákladového nádraží v Jičíně by prozatím mohla být zeleň. I k této změně však vede vcelku náročná cesta. Zmizí nevzhledné místo, ale zároveň bude třeba hodně investovat. Radní však předpokládají, že se to vyplatí, že to má smysl. „Zastupitelům doporučujeme ke schválení prodloužení termínu pro výkup pozemků nákladového nádraží a snížení výkupní ceny. Vzhledem ke kontaminaci půdy, která tam byla objevena díky zkušebním sondám, nechaly České dráhy, jež prostor vlastní, zpracovat nový znalecký posudek ceny, kterým snížily původně smluvených 420 korun na 320 korun za metr čtvereční. Proti tomu však stojí kontaminace půdy ropnými látkami, která celý projekt prodražila o tři miliony korun. Zastupitelé také budou hlasovat o tom, zda prodloužit termín pro výkup pozemků až do 31. prosince 2018. Původně to mělo být již do konce tohoto roku,“ informoval jičínský místostarosta Petr Hamáček: (poslechněte si zvuk)
„Město by mělo mít vliv na to, co bude místo kolejí…“
Opoziční zastupitel Ing. Josef Kubíček si myslí, že kontrola prostoru bývalého nákladového nádraží je pro město důležitá a on sám ji podporuje. „Ještě jsem neprostudoval všechny materiály před středečním zastupitelstvem, ale vím, že tam dochází ke slevě kvůli kontaminaci pozemku. To samozřejmě, vítám, i když by cena mohla být ještě příznivější, třeba kolem dvou set korun za metr čtvereční vzhledem k tomu, kolik
tam město bude investovat dál. Ale jak říkám, nemám teď úplně přesné informace. Před volbami se hovořilo o tom, zda by se tam nemělo přestěhovat autobusové nádraží. Vím, že občané to příliš nevítají. O otázce využití prostoru se však jistě povede diskuze,“ dodal ing. Kubíček, který s hlasováním pro prodloužení termínu pro výkup pozemků nákladového nádraží problém nemá. Podobně uvažuje i zastupitel Miloš Starý. „Termín pro výkup pozemku bych oddaloval, co nejdéle to půjde. Jak všichni víme, tak Českým dráhám chybí budoucnost, všichni na ně doplácíme, a tak se situace může časem ještě změnit. Pokud by pozemek chtěl nějaký developer, tak by s jeho investorskými plány neměl být problém, protože město má přece územní plán a tím může ovlivnit, co tam bude. Je jisté, že supermarketů už tady máme dost,“ míní jičínský zastupitel Starý.
„Je to poměrně drahý, avšak strategicky důležitý pozemek…“
Důležitá je tedy diskuze s odborníky, na jejímž základě pak vznikne návrh, jak lokalitu bývalého nákladového nádraží co nejoptimálněji využít. Za zvážení by podle místostarosty Hamáčka stálo i vyřešení stávající dopravní situace. „Když například řidič sjíždí od pošty a chce pokračovat směrem na Popovice, tak je tam doprava vedena opravdu zvláštním způsobem,“ upozorňuje. „K případné kontaminaci došlo na pozemku Českých drah již před desítkami let. Rámcově před pětadvaceti lety. Je tu tedy předpoklad, že si s tím příroda i částečně poradila,“ předjímá místostarosta Jan Jiříčka. Kupní
cena za pozemek je 4 miliony 100 tisíc korun, město již za 2 miliony 150 tisíc korun koupilo všechny budovy i s pozemky pod nimi. Dále je třeba počítat s technickými a sanačními pracemi, samotnou koupí pozemků a s tři sta tisíci korun za projektovou dokumentaci. Zatím je možné jen velmi rámcově vyčíslit celkové náklady města ve vztahu k této lokalitě na bezmála 28 milionů korun. „Jsou to většinou předpoklady, odhady, záleží na tom, jaké ceny se nám podaří vysoutěžit, například při odstraňování kontaminace nebo staveb,“ připomněl ing. Jiřička. „Myslím si, že panuje shoda, že v tomto místě by mělo být záchytné parkoviště, protože je to blízko obchvatu. Přijíždí se víceméně nezastavěnou oblastí, takže by to nezatížilo obytné oblasti a je to blízko centra. Myslíme si, že tato lokalita a další u zimního stadionu jsou vhodné pro umístění záchytného parkoviště. A tyto plochy jsou zase důležité pro řešení dopravní situace v celém Jičíně. To jistě má svůj význam,“ uzavřel radní Luděk Havel.
(vaw)

Záchytné parkoviště za 28 000 000 může vymyslet jen blbec, budou to nejdražší neprodejné pozemky v Jičíně. Cena pozemků jednoduchými počty bude cca 2300kč/m