ČESKÝ RÁJ – Stále silnějším informačním zdrojem pro návštěvníky Českého ráje je internet a sledování návštěvnosti webových stránek mnohé napovídá o chování a potřebách turistů v regionu. Poznatek vyplývá z konečného souhrnu loňské sezóny v regionu Český ráj, o kterém informuje Sdružení Český ráj. „Monitoring jsme prováděli na 58 turistických atraktivitách regionu, které vloni navštívilo celkem bezmála 1 milion 610 tisíc turistů. Nejvíc návštěvníků zaznamenali v Zámeckém resortu Dětenice, téměř 222 tisíc lidí, následuje Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi, Prachovské skály, starohradský zámek, Zámek Sychrov, hrad Trosky, Bozkovské dolomitové jeskyně a hrad Kost, který si pro srovnání s nejvíce navštěvovaným místem prohlédlo 70 a půl tisíce turistů,“ shrnula Lucie Rakoušová ze Sdružení Český ráj.
Návštěvnost ve velkých informačních centrech mírně poklesla
Celková návštěvnost celoročních turistických informačních center v roce 2015 klesla zhruba o 4
procenta. Nejvíce lidí vstoupilo do „íčka“ v Jičíně, Turnově a v Mladé Boleslavi, výrazný nárůst turistů zaznamenali v KIS v Lomnici nad Popelkou a v Infocentru v Mnichově Hradišti. „Zahraničních návštěvníků bylo o 22 procent méně, došlo tedy k výraznému poklesu. Nejsilnější skupinou, která region navštěvuje, zůstávají turisté z Německa, Polska a Holandska,“ dodala L. Rakoušová. Ačkoliv se návštěvnost v informačních centrech pohybovala kolem 250 tisíc za rok, oficiální stránky regionu www.cesky-raj.info vykázali v loňském roce na 566 tisíc návštěv, dalších bezmála 190 tisíc návštěv registrují tematické weby, například Český ráj dětem nebo Zlatá stezka či Greenway Jizera.
(red)
