Přibylo turistů, kteří hledají informace o Českém ráji na webech

rozc ČESKÝ RÁJ –  Stále silnějším informačním zdrojem pro návštěvníky Českého ráje je internet a sledování návštěvnosti webových stránek mnohé napovídá o chování a potřebách turistů v regionu.  Poznatek  vyplývá z konečného  souhrnu loňské sezóny v regionu Český ráj, o kterém informuje Sdružení Český ráj. „Monitoring jsme prováděli na 58 turistických atraktivitách regionu, které vloni navštívilo celkem bezmála 1 milion 610 tisíc turistů. Nejvíc návštěvníků zaznamenali v Zámeckém resortu Dětenice, téměř 222 tisíc lidí, následuje Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi, Prachovské skály, starohradský zámek, Zámek Sychrov, hrad Trosky, Bozkovské dolomitové jeskyně  a hrad Kost, který si pro srovnání s nejvíce navštěvovaným místem prohlédlo 70 a půl tisíce turistů,“ shrnula Lucie Rakoušová ze Sdružení Český ráj.

Návštěvnost ve velkých informačních centrech mírně poklesla

Celková návštěvnost celoročních turistických informačních center v roce 2015 klesla zhruba o 4 zamek procenta. Nejvíce lidí vstoupilo do  „íčka“  v Jičíně, Turnově a v Mladé Boleslavi, výrazný nárůst turistů  zaznamenali v KIS v Lomnici nad Popelkou a v Infocentru v Mnichově Hradišti. „Zahraničních návštěvníků bylo o 22 procent méně, došlo tedy k výraznému poklesu. Nejsilnější skupinou, která region navštěvuje, zůstávají turisté z Německa, Polska a Holandska,“ dodala L. Rakoušová. Ačkoliv se návštěvnost v informačních centrech pohybovala kolem 250 tisíc za rok, oficiální stránky regionu www.cesky-raj.info vykázali v loňském roce na 566 tisíc návštěv, dalších bezmála 190 tisíc návštěv registrují tematické weby, například Český ráj dětem nebo Zlatá stezka či Greenway Jizera.

(red)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *