Když obšancují město, řidiči jim neproklouznou

imgp2852 JIČÍNSKO – Dopravním policistům  v okrese Jičín se vloni  podařilo  odhalit  víc dopravních přestupků, vyhledat víc řidičů pod vlivem návykových látek a alkoholu a pachatelů  závažných dopravních přestupků (nesprávné předjíždění, rychlost jízdy).  Podle šéfa dopravního inspektorátu nadporučíka Petra Dejmka přispěla  k loňskému úspěchu  hlavně změna způsobu práce:  (zvuk)

 

Tyto dopravně bezpečnostní akce policisté soustředili do ranních hodin. „Došli jsme k závěru, že řidičů, kteří se napijí a sednou do auta, rapidně ubylo. Většina z nich totiž žije v bláhové iluzi, že večer se může napít, vyspí se a ráno sedne za volant. Ale právě ráno je největší záchyt se zbytkovým alkoholem. To samé platí v případě omamných látek, kdy si lidé neuvědomí, že látka v těle je aktivní několik dní,“ připomíná  Petr Dejmek.

Zkvalitnění silnic by podle ing. Dejmka mohlo příznivě ovlivnit snížení počtu nehod. Těch totiž vloni na Jičínsku oproti roku 2014 přibylo. „Jejich počet se zvýšil o dvacet  dva, na silnicích okresu Jičín zemřelo 9 osob, tedy o dvě víc než v roce předchozím,“ zrekapituloval P. Dejmek a připomněl tragické nehody, kdy v polovině roku došlo ke dvěma kolisím v jeden den: u Vojic a Bartoušova na hlavních tazích, v závěru roku  ještě na Sobotecku u Staňkovy Lhoty a v září u Obory na vedlejší silnici, kde byly smrtelně zraněné tři cyklistky. Poměrně často bourali mladí řidiči, kteří nemají  dost zkušeností, na nehodách se podílela také agrese (v  deseti případech policisté zaznamenali i vybržďování).  Kvalitnějších, rychlejších a bezpečnějších aut přibývá a to  agresivitě řidičů nahrává. „Vloni jsme odhalili  107 řidičů pod vlivem alkoholu, 49 pod vlivem návykových látek a  34  opilých řidičů, kteří zavinili dopravní nehodu,. V případě ostatních následků dopravních nehod jsme  na Jičínsku zaznamenali pokles, “ shrnuje P. Dejmek.

 Problematické úseky

„O dopravní službu se v okrese Jičín stará 17 policistů plus vedení. Vyhledáváme a objasňujeme
přestupky a trestné  činy v  dopravě,  šetříme dopravní nehody, zabýváme se dopravním inženýrstvím, jemuž dává v poslední době policejní prezidium zelenou. V jeho rámci řešíme  závady na silnicích,  odstraňování překážek a bezpečnostní audity na přejezdech a křižovatkách. Jičín je středovým průjezdným okresem od Prahy na hory,  takže zdejší komunikace jsou značně zatížené zejména osobní dopravou,“ přiblížil nadporučík Petr Dejmek práci dopravních policistů. Technické vybavení je teď podle něj nesrovnatelně kvalitnější než v uplynulých letech. „Pro dopravku máme špičkově vybavenou octávii  s majáky, s radarem, s počítači. Je velmi rychlá, málokdo jí ujede. Odpadne zároveň i dohadování se s řidiči o tom, kolik ve skutečnosti jeli. Přehraje se jim  záznam  a další námitky jsou zbytečné,“ upozornil šéf jičínské policie Radek Bohuslav. Petr Dejmek  zároveň připomněl, že obhospodařují asi 890 km silnic a zrekapituloval aktuální  úseky s největší nehodovostí, mezi než stále patří Milovice u Hořic směrem na Hradec Králové (I/35) a silnice od Úlibic na Novou Paku (I/16).  Mezi „dvojkami“ je rizikový úsek ze Špice na Lázně Bělohrad a z Nové Paky na Bělou u Pecky a Miletín, kde policisté vloni zaznamenali sedm dopravních nehod.

(vaw)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *