Stavba povolena? Jabloňová alej na staronovém rozcestí

jablonova-1 JIČÍN /  NOVÁ  PAKA  –  Záměr  výstavby  díla  „Cyklostezka Jičín – Železnice“ v  jabloňové aleji v prostoru  ČZS ZO Čeřovka až k rekultivované skládce pod Zebínem se probouzí do letošního jara.  Děje se tak na základě prozatím nepravomocného rozhodnutí o povolení umístění stavby, které 4. března 2021 vydal Stavební úřad města Nová Paka, pověřený Krajským úřadem Královéhradeckého kraje  Rozhodnutí najdete na tomto odkazu:http://www.munovapaka.cz/rozhodnuti-o-umisteni-stavby/d-315768/p1=7957

jablonova-2 K tomuto rozhodnutí obdržela redakce komentář od účastníka řízení:  Novopacký stavební úřad  si bohužel nevšiml, že tak učinil na den přesně čtvrt roku poté, co městu Jičín byla zrušena výjimka z ochrany zvláště chráněných druhů živočichů, tedy par. 56 zák. 114/1992 Sb. O tuto výjimku, vydanou paní Bartošovou z Krajského úřadu HK, město přišlo na základě  podnětu několika subjektů tak, že ji Ministerstvo životního prostředí pro rozsáhlou nezákonnost zrušilo a věc vrátilo k novému projednání. Podle zákona i podle ustálené judikatury musí žadatel tuto výjimku získat před umístěním stavby. Rozhodnutí o umístění stavby je tak vydáno nezákonně, této nezákonnosti je třeba se dovolat.

Předchozí  příspěvky k tomuto tématu najdete na odkazu Dobrých zpráv:  http://zpravyceskyraj.cz/odpurci-asfaltu-o-sobe-davaji-vedet-sbiraji-podpisy-pod-petici/

(red)

3 komentáře u „Stavba povolena? Jabloňová alej na staronovém rozcestí

  1. jarda Autor příspěvku

    Demokraticky zvolené vedení Města Jičína nevzalo v potaz ani jednu z připomínek a názorů veřejnosti týkajících se zničení rázu krajiny. Vznikaly různé petice, kde v konečném důsledku po mnohých diskuzích a setkáních šlo už pouze o záměnu asfaltového povrchu za lehčí konstrukci s přírodním povrchem z různých frakcí kameniva a štěrku. Krajský úřad shledal, že město ve věci cyklostezky nejednalo bez podjatosti a nestranně. Původním záměrem úřadu dokonce bylo stavbu pouze ohlásit jako obnovu stávající cesty, na což logicky veřejnost upozornila a rozporovala. Obcházení standardních povolovacích mechanismů a přesvědčování, že jediné možné řešení pro získání dotace na výstavbu rekreační cyklostezky v tomto nádherném koutku přírody je pouze a jen třímetrová asfaltová konstrukce, vedlo k jedinému: přírodně smýšlející občané, kteří cítí nutnost zachování přírodního rázu této lokality, ji brání všemi dostupnými prostředky. Nebýt přesvědčení zástupců města o jediném možném asfaltovém řešení, mohla už být cyklostezka dostavěna pomocí levnějších přírodních materiálů a v provozu.

    Jarda

  2. Pavel Kracík

    Jsem přesvědčen, že můžeme být v naprostém klidu. Výše zmiňované stavební povolení bude záhy zrušeno. Letos bychom se pak mohli po 7-letém soustavném úsilí konečně dočkat šťastného konce, neboť situace dospěla do finále, z něhož už nejspíše není východisko. Bonusem za vytrvalost budiž to, že pokud by zastupitelé před 6 lety souhlasili s přírodním povrchem, mohla tam již cyklostezka být, nyní je však nejpravděpodobnějším scénářem situace, že tam už nebude žádná cyklostezka. A to je pro zdejší krajinu velmi dobrá zpráva. Děkujeme.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *